Inici  >  Mobilitat segura  >  Vehicles segurs

Vehicles segurs


Si bé la indústria ha avançat molt en la seguretat i la connectivitat global dels vehicles, queda encara un camp molt ampli per progressar. La Fundació RACC s’ha fixat en aquells vehicles més vulnerables i amb major incidència en l’accidentalitat, com les motocicletes en entorns urbans grans, com Madrid i Barcelona. Així la Fundació va elaborar les auditories respectives amb l’objectiu d’aconseguir una millora progressiva de les infraestructures i dels serveis de mobilitat per als usuaris d’aquests vehicles. També va organitzar, juntament amb l’Ajuntament de Barcelona i el PAT, la XXI edició del Fòrum de Seguretat Viària, centrat en les “Motos i valoració del risc”.

L’any 2014 el RACC es va adherir com a soci honorífic al clúster per a l’avenç de la tecnologia de la moto (Clustermoto), que té com a missió situar la indústria espanyola de la motocicleta al món.

També s’ha parat especial atenció a la reducció de l’accidentalitat que suposa la introducció de tecnologies intel·ligents, com la frenada autònoma d’emergència en la seguretat dels vehicles, tecnologia que està considerada pels experts com un dels avenços més significatius en matèria de seguretat dels vehicles des del cinturó de seguretat o l’airbag. A finals del 2015 es va fer al RACC una demostració dels beneficis d’aquest sistema.

Uns anys més s’han continuat auditant els sistemes de retenció infantil amb la mirada a seguir recomanant i proposant accions que millorin la seguretat dels més petits. En aquest sentit, la Fundació ha realitzat, a petició de la FIA, una eina online (CRS Toolkit) que inclou continguts i materials per dur a terme campanyes i estudis que afavoreixin l’ús de cadiretes infantils als vehicles. Aquesta eina estarà disponible per als automòbils clubs a partir del 2016.

A mitjans de 2015 la Fundació va presentar un estudi, elaborat amb l’automòbil club suís (TCS), sobre el risc que comporten les altes temperatures a l’interior dels vehicles quan estan exposats al sol durant l’estiu.
Motos en zona urbana. Barcelona

Motos en zona urbana. Madrid
Sistema de frenada automàtica d'emergència
Video

Sistema de Retenció Infantil (SRI)
Temperatura a l'interior del vehicle
2016 Fundació RACC

Av. Diagonal, 687
08028 Barcelona
www.fundacioracc.cat
ISSN 2013-4371