Inici  >  Mobilitat segura  >  Vies segures

Vies segures


Amb l’objectiu d’aconseguir una xarxa viària lliure de trams de risc, la Fundació RACC no ha baixat la guàrdia en la seva funció d’anàlisi i alerta pública sobre les vies que cal millorar per contribuir a la reducció de l’accidentalitat.

La denúncia de l’alta sinistralitat a la N-340 i la proposta de mesures concretes, efectives i immediates per posar-hi solució, com desviar el pas dels camions de gran tonatge cap a l’autopista, d’acord amb els municipis afectats i l’administració autonòmica, ha estat una de les estratègies més rigoroses i amb més ressò social en aquesta matèria en els darrers temps.

El 2015 la Fundació també va qüestionar la proposta d’una possible aprovació dels megatrucks o camions de fins a 25 metres i 60 tones en el Reglament General de Vehicles, sol·licitant la seva suspensió mentre no es realitzés una prova pilot a determinats trams de la xarxa que permetés determinar l’impacte d’aquests mega camions en termes d’estalvi energètic, disminució d’emissions, costos de la mobilitat, seguretat viària i impacte a les vies.

S’ha continuat la participació activa en el test d’estat de les carreteres europees EuroRAP, i en la seva concreció a les carreteres de Catalunya, contribuint a la detecció i la denúncia dels punts de risc. De la mateixa manera, s’ha fet una anàlisi exhaustiva de les vies travesseres d’un bon nombre de poblacions catalanes per proposar-ne millores, tant de mobilitat i integració urbana com de seguretat viària. I s’ha ampliat la col·lecció d’auditories de mobilitat amb les auditories de senyalització d’orientació urbana a Tarragona i a les Terres de Ponent, amb l’objectiu de detectar si compleixen les funcions bàsiques de continuïtat, comprensió, visibilitat i bon enteniment.
2016 Fundació RACC

Av. Diagonal, 687
08028 Barcelona
www.fundacioracc.cat
ISSN 2013-4371